Екосистема вебсайта у широкому і вузькому сенсі

Екосистему вебсайта можна розглядати у широкому і у вузькому сенсі.

Екосистема сайта у широкому сенсі

До екосистеми сайта у широкому сенсі можна віднести такі основні складові (варіант):  люди, програмні засоби (веб-засоби та програмні засоби на ПЕОМ), семантичне наповнення, методичне забезпечення.


Люди та їх основні функції в екосистемі сайта (варіант)

Перераховані нижче спеціалісти й користувачі можуть бути в однині чи у множині, а їх обовязки можуть об`єднуватися.

  • автор цілей і задач розробки екосистеми сайта, власник сайта (CFO),
  • фінансовий спонсор розробки  екосистеми сайта  у широкому сенсі,
  • фінансовий спонсор екосистеми сайта у широкому сенсі у процесі експлуатації,
  • розробник (системний інженер) програмної екосистеми сайта,
  • адміністратор-розпорядник сайта,
  • адміністратор програмних підсистем сайта (системний інженер),
  • адміністратор хостингу сайту,
  • аналітик хостингу сайту, екосистеми сайту (маркетолог-системний інженер),
  • веб-адміністратор й аналітик соцмережі (маркетолог соцмережі),
  • редактор сайта,
  • наповнювач сайта контентом,
  • перекладач контенту сайта на іншу мову,
  • учасники і коментатори сайта,
  • учасники і коментатори соцмереж сайта,
  • хостинг-провайдер,
  • провайдер доменного імені.

Екосистема сайта у вузькому сенсі –  система веб-засобів

Системи веб-засобів це головна частина програмних засобів сайта. До екосистеми сайта у вузькому сенсі, як до системи веб-засобів можна віднести такі основні складові (скорочений варіант):

  • Панель реєстрації доменного імнені (personal panel registrar of domain names),
  • Біллінг-панель веб-хостингу (web hosting billing panel),
  • панель управління веб-хостингом  (web hosting control panel) ,
  • Сайт на системі управління контентом або ін. (CMS (Content Management System) WordPress, Joomla! Drupal, Google Site, Open Cart або ін.),
  • Незалежна від сайту, але звязана з ним система веб-додатків Google Apps або Microsoft Office Online чи ін.,
  • Канали соцмереж, звязані з сайтом (YouTube, Google+, Facebook, Twitter,Pinterest, Instagram, ін.),
  • Головні маркетингові і пошуково-оптимізаційні системи веб-додатків на основі глобальних систем Google, Bing, чи ін. (Google Search Console, Google Analytics, Google AdSense, Google AdWords, інші),
  • Додаткові маркетингові і пошуково-оптимізаційні системи веб-додатків на основі систем (Alexa, WordPress, ін.), див. Памятка на сайті Система+: SEM=SEA+SEO+SMO+SMM ?

Екоситема сайта
Екоситема сайта як комплекс програмних веб-засобів

У даній статті викладені короткі тези про базовий варіант варіант екосистеми вебсайта, яка відпрацьована у 2011-2017 році на основі десятків веб-сайтів і соцмереж.

Автор: Круковський Ігор (Krukovsky Igor)