У статті подається скорочена версія (памятка) по основним позначенням (SEM, SEA, SEO, SMO, SMM) у сфері просування сайтів, які часто звужено, або помилково, або скорочено, або “прикривають” терміном SEO.
SEM
SEM (Search Engine Marketing або “пошуковий маркетинг”) – це складна система маркетингових дій, які здійснюються людьми й алгоритмами для просування сайту. Ймовірно, це найбільш узагальнюючий термін, який позначає найбільш повний веб-підхід до просування свого веб-представництва в Інтернеті, оскільки він поєднує в собі систему пошукової оптимізації проекту, контекстну рекламу і рекламу у Social Media. Можна сказати, що
SEM=SEA+SEO+SMO & SMM.
SEA
SEA (Search Engine Advertising, “пошукова реклама”) – це так звана “контекстна реклама” у рекламному блоці, який видно користувачам на сторінках пошукової видачі або на сайтах. Приклади – це Google Adsense, інформаційні блоки партнерських інформаційних систем, банери-зображення. Цей спосіб ефективний тим, що притягає цільових відвідувачів. Проте, він має недолік – якщо йде плата рекламодавцю то відвідувачі йдуть на сайт, інакше потік з цього напрямку вичерпується. Крім того, у більшості рекламних блоків розміщуються не самі ефективні товари і послуги, тому рівень довіри користувачів до контекстної реклами знижується і користувачі можуть заблокувати показ банерної реклами.
SEO
SEO – це скорочення від search engine optimization або search engine optimizer, що переводиться як “оптимізація пошукових систем” або “оптимізатор пошукових систем”. Пошукова оптимізація дозволяє поліпшити ваш сайт і заощадити час але при цьому ви ризикуєте завдати шкоди сайту і своїй репутації. Обов’язково проаналізуйте усі потенційні переваги, а також можливі ризики поганої пошукової оптимізації. Багато пошукових оптимізаторів, а також інші агентства і консультанти надають власникам сайтів корисні послуги, включаючи перераховані нижче:
- Аналіз змісту або структури вашого сайту.
- Технічні рекомендації щодо розробки веб-сайту, наприклад, хостинг, переадресація, сторінки з повідомленнями про помилки, використання JavaScript.
- Створення змісту.
- Управління кампаніями по розвитку бізнесу в Інтернеті.
- Аналіз ключових слів.
- Навчання в області пошукової оптимізації.
- Консультації по певних ринках і регіонах.
У разі зловживать з технологіями SEO, вона може принести шкоду сайту і навіть привести до його виключення із просування у пошуковій системі. Як і інші складові SEM, рішення про замовлення пошукового оптимізатора – це дуже відповідальний крок. Див. додатково довідку Google
SMO
SMO (Social media optimization) – це оптимізація у соціальних медіа. Цей вид просування веб-проекту у соціальних мережах за допомогою збільшення маси посилань з соціальних мереж, блогів, форумів, співтовариств і т. д. Передбачає також оптимізацію програмної сумісності каналу соцмережі і сайту. Нині – це обов’язковий елемент в комплексному просуванні сайту.
SMM
SMM (Social media marketing) – це просування веб-проекту у соціальних медіа шляхом публікацій свіжих цікавих матеріалів в соціальних мережах, блогах, співтовариствах, форумах, які програмно приєднані до сайтів або виконані окремо. Полягає у постійному спілкуванні з користувачами, як правило, у прямій чи прихованій рекламі обраних товарів і послуг. Обов`язкове використання аудіо- і відео матеріалів. Перед активним SMM потрібна якісна SMO і нині – це обов’язковий елемент в комплексному просуванні сайту.
Досвід вивчення веб-технологій, практичної роботи і досліджень у Системі+ показує, що SEM – це сплав практики, науки і мистецтва і є складною системою SEA+SEO+SMO+SMM. Якісна розробка і підтримка веб-проектів потребує значних фінансових витрат і високваліфікованих фахівців, на яких є високий попит на світовому ринку WEB-послуг. Навчальні заклади України повинні приділяти цьому увагу на всіх рівнях підготовки.
Див. також схему на одному листі: Екосистема веб-сайта (Web site ecosystem), Круковський І.А.
Популярні записи
Бази даних і системи підтримки прийняття рішень – СППР (DSS)

У буквальному розумінні, більші чи менші бази даних є основою…
Спроможність до швидкого засвоєння нових знань — головна конкурентна перевага успішних організацій.

Приклад, що описується нижче, був наведений у виданні «Harvard Business…