Gartner

Офіс компанії Gartner Inc
image_pdfimage_print
Office Gartner, Inc
Gartner, Inc. 56 Top Gallant Rd, Stamford, CT 06902, США – ПЕРЕГЛЯД ВУЛИЦІ

Gartner – дослідницька та консалтингова компанія, що спеціалізується на ринках інформаційних технологій. Gartner надає результати досліджень які зв’язані із інформаційними технологіями і апаратним забезпеченням своїм клієнтам, які кожного дня мають змогу приймати правильні рішення щодо ведення бізнесу. Gartner є цінним партнером більш як 13000 різних організацій, серед яких урядові установи, корпорації, бізнес-лідери серед високотехнологічних і телекомунікаційних підприємств, аудиторські та консалтингові компанії. Gartner працює з кожним клієнтом індивідуально, щоб досліджувати, аналізувати та інтерпретувати бізнес ІТ в контексті їх індивідуальної ролі. На даний час компанія має 5800 партнерів, у тому числі 1450 аналітиків і консультантів, а також 60000 клієнтів, що представляють 10000 різних організацій у 85 країнах світу.

Компанія Gartner  найбільш відома введенням у вживання таких термінів, як: ERP(Enterprise resourse planning – планування ресурсів підприємства), Magic Quadrants (магічний квадрант), Hype Cycles (цикл зрілості технологій), а також регулярними дослідженнями ринків інформаційних технологій та апаратного забезпечення.

Дослідженням Gartner регулярно присвячуються статті в таких виданнях, як Financial Times, The Wall Street Journal, The New York Times, Der Spiegel, The Register, ZDNet.

Gartner, історія

Компанія заснована як приватна в 1979 році  Гідеоном Гартнером, основною діяльністю компанії відразу ж стало проведення замовних і тиражних досліджень ринків інформаційних технологій. У 1980-ті компанія стала публічною, була поглинена великим британським рекламним агентством Saatchi & Saatchi, а на початку 1990-х – була викуплена менеджментом за фінансової підтримки Bain Capital і Dun & Bradstreet. Починаючи з першої половини 1990-х, Gartner поглинула не менше 30 компаній, в основному – діючих конкурентів на ринку досліджень, причому як тих, що працювали в окремих регіонах, так і тих, що в глобальних глобальних. Серед найбільших поглинань:

  • New Science Associates (1993) – тиражний дослідник ринків ІТ з поширенням по підписці;

  • Real Decisions (1993) – спеціалізувалася на оцінці технологій для корпорацій, стала ядром консалтингового підрозділу Gartner;

  • Dataquest (1995) – дослідник ринків ІТ, орієнтований на глобальні дані, статистику та прогнозування;

  • Le Gendre (1997) – французький організатор конференцій і видавець журналів з ??інформаційних технологій;

  • Interpose (1998) – компанія, відома методиками розрахунку сукупної вартості володіння інформаційними технологіями;

  • Warner Group (1999) – управлінський консультант, орієнтований на держсектор;

  • Enterprise Summit (2001) – організатор самітів і ділових конференцій для ІТ-керівників;

  • META Group (2005) – великий аналітик ІТ-ринків;

  • AMR Research (2009) – аналітик ринків корпоративних інформаційних технологій, прямий конкурент Gartner (сума угоди склала $ 64 млн);

  • Burton Group (2009) – глобальний аналітик ІТ-ринків, прямий конкурент Gartner.

До 2001 року компанія носила найменування Gartner Group, згодом назву скорочено до Gartner. На початку 2000-х компанією керував Майкл Флейшер, в 2004 році Флейшер пішов керувати Warner Music Group, а Gartner очолив Юджин Холл.

Gartner, діяльність

На початок 2011 року капітал компанії склав $ 3,2 млрд. Згідно звіту за 2009 рік, у структурі виручки компанії виділяються дослідження ($ 753 млн), консультаційні послуги ($ 287 млн ?) і організація самітів, конференцій ($ 100 млн). Таким чином, основний дохід компанія отримує за рахунок регулярних досліджень ринків, розповсюджуваних за передплатою. За твердженням самої компанії, 30 провідних видань цитують дослідження Gartner близько 70 разів на тиждень. Консультаційні послуги Gartner надає кінцевим замовникам – організаціям та підприємствам, які впроваджують інформаційні технології (насамперед, керівникам їх інформаційних служб), а також інвесторам на ринку інформаційних технологій і постачальникам.

Gartner, основні напрямки консультаційних послуг:

  • оптимізація бюджету на інформаційні технології,

  • вибір постачальників інформаційних технологій та налагодження взаємин з ними,

  • стратегічна архітектура інформаційних технологій в організації,

  • прогнозування розвитку технологій.

Щороку Gartner організовує близько 50 конференцій, спеціалізованих по деяким технологіях або якій-небудь прикладній тематиці. Також регулярно організовуються симпозіуми, виставки, тематичні саміти. Постійні партнери Gartner по організації подій: Hewlett Packard, CA Technologies, IBM, Microsoft, Oracle, SAP, British Telecom, Autonomy.

ERP – планування ресурсів підприємства

Термін ERP – Enterprise Resource Planning був введений аналітиком Gartner Лі Уайлі у 1990 році, як бачення розвитку концепцій MRP II і CIM. Уайлі прогнозував появу тиражованих бізнес-додатків, що забезпечують безперервно збалансоване управління всіма ресурсами підприємства. Термін став настільки загальновизнаним, що деякі постачальники включили абревіатуру ERP в найменування своїх продуктів, наприклад: SAP ERP, OpenERP, ERP5.

Gartner, Magic Quadrant

Для оцінки постачальників якого-небудь сегменту ринку інформаційних технологій, Gartner використовує дві лінійні прогресивні експертні шкали:

  • completeness of vision  (повнота бачення);

  • ability to execute (здатність реалізації).

Кожен постачальник, що потрапив в рамки розгляду для досліджуваного сегмента ринку, оцінюється за цими двома критеріями. При цьому, повнота бачення відкладається на осі абсцис, здатність реалізації – на осі ординат. Кожен постачальник, таким чином, опинився в одному з чотирьох квадрантів площини, званих:

  • leaders (лідери)  – постачальники з позитивними оцінками як по повноті бачення, так і по можливості реалізації;

  • сhallengers (претенденти) – постачальники з позитивними оцінками тільки по здатності реалізації;

  • visionaries (провидці)  – постачальники з позитивними оцінками тільки за повнотою бачення;

  • niche players (нішеві гравці) – постачальники з негативними оцінками за обома критеріями.

Терміном Magic Quadrant Gartner називає конкретний аналіз будь-якого сегменту ринку, з розподілом постачальників за вказаними чвертями. Щорічно компанія випускає кілька десятків Magic Quadrant на регулярній основі. Постачальники іноді відзначають навіть сам факт потрапляння в якій-небудь Magic Quadrant окремим прес-релізом як визнання ринкових досягнень, навіть якщо компанія згадана лише в квадранті нішевих гравців.

Клієнти використовують Magic Quadrant в якості першого кроку до розуміння постачальників технологій. За допомогою Magic Quadrant  вони можуть  визначитися щодо інвестицій в ту чи іншу компанію. Аналітики Gartner  застерігають про те, що орієнтація на лідерів квадранту не завжди найкращий курс дій. Є вагомі причини, щоб розглянути сівпрацю з претендентами. Навіть нішеві гравці можуть задовольнити ваші потреби клієнта, ніж лідер ринку. Все залежить від того, як постачальник співпаде з бізнес-цілями клієнта.

Інтерактивні особливості Magic Quadrant

Інтерактивні функції з Gartner Magic Quadrant дозволяють клієнтам створювати створювати на Magic Quadrant для відображення своїх власних бізнес-цілей, потреб і пріоритетів. Найголовніше, що інтерактивні функції дозволяють клієнтам Gartner для регулювати критерії оцінки, для створення нового Magic Quadrant для цього ринку. Потім клієнти зберігають і використовують ці спеціальні Magic Quadrant  для своїх внутрішніх аналізів і прийняття рішень.

Критика Magic Quadrant

Було відзначено, що критерії для Magic Quadrant орієнтуються більше на інвесторів і великих постачальників, ніж на покупців. Велика частина критики орієнтована на відсутність розголошення отриманих прибутків від продавців. Також джерелом критики є відсутність розкриття інформації про оцінки компонентів ПО постачальника і відсутність прозорості в методології компанії Gartner, використаної для отримання позиції постачальника на карті MQ. Також говориться про приховані податки для одних виробників на користь іншим. Діаграма Magic Quadrant, й аналітики у цілому спотворюють ринок: за даними дослідження, проведеного шотландським лектором, застосовуючи свої методики для опису ринку, вони змінюють ринок під свої інструменти.

У 2009 році ZL Technologies, приватний постачальник програмних рішень для корпоративної електронної пошти, ініціював проти Gartner судовий процес з приводу легітимності магічних квадрантів  в які не потрапила ZL Technologies), відзначаючи їх суб’єктивність, сприяння недобросовісної конкуренції і негативним економічних наслідків для постачальників, так чи інакше негативно оцінених у квадрантах. Однак, Gartner виграв судовий процес, хоча коментатори відзначають, що сам факт такого розгляду і використана аргументація може негативно позначитися на репутації досліджень Gartner.

На даний час компанія Gartner створила більше 60 Magic Quadrant. Серед яких:

  • Business Intelligence Platforms (Business Intelligence Платформи);

  • CRM Customer Service Contact Centers (Обслуговування CRM клієнтів контакт-центрів);

  • CRM Multichannel Campaign Management (Управління CRM Multichannel Campaign);

  • Enterprise Single Sign-On

  • Help Desk Outsourcing, Europe (Допомога Desk Outsourcing, Європа);

  • ITSM IT Service Management (Управління ITSM ІТ-послугами);

  • SMB Multifunction Firewalls та інші.

Gartner, Hype cycle

У 1995 році Gartner ввела у вживання поняття «Hype cycle – цикл зрілості технологій». Поняття широко використовується як самою компанією, так і іншими коментаторами ринку для прогнозування та пояснення тих чи інших тенденцій, пов’язаних з появою якої нової технології. Суть поняття в тому, що кожна технологічна інновація проходить кілька етапів для досягнення зрілості, кожен з яких характеризується різним суспільним і професійним інтересом. Послідовність етапів наступна:

  • Technology trigger (технологія запуску) – поява інновації, початок публікацій про нову технологію;

  • Peak of Inflated Expectation (пік надмірних очікувань) – від нової технології очікують революційних властивостей. Технологія, завдяки новизні стає популярною, і є предметом широкого обговорення в співтоваристві;

  • Trough of Disillusionment (позбавлення від ілюзій) – виявляються недоліки технології, а втрата новизни не сприяє захопленим публікаціям, в співтоваристві відзначається розчарування новою технологією;

  • Trough of Disillusionment (подолання недоліків) – усуваються основні недоліки, інтерес до технології повільно повертається, технологія починає впроваджуватися в комерційних проектах;

  • Plateau of Productivity (плато продуктивності) – наступ зрілості технології, співтовариство сприймає технологію, усвідомлюючи її переваги і обмеження.

Підкреслюється, що не всі технології можуть досягти етапів піку очікувань і подолання недоліків, передчасно завершуючи свій цикл без перспектив до продуктивного використання.

На графіках,  які складають на конкретну дату і для конкретного сегменту ринку, аналітики Gartner відзначають кожну з нових технологій на певну точку, яка відповідає  етапу розвитку, а за допомогою різних символів точки показують прогноз за часом становлення технології як зрілої, що входить в мейнстрім.

Цикли Gartner Hype забезпечують графічне представлення зрілості і технологій і додатків, так як вони можуть мати відношення до рішення реальних проблем бізнесу і використання нових його можливостей. Методологія Hype Cycle дає користувачам уявлення про те, як технологія або додаток буде розвиватися з часом, що дає користувачам об’єктивно оцінити нові технології та додатки для використання в своїх конкретних бізнес-цілях.

Hype Cycle станом на липень 2009 року

Критика Gartner

Крім авторитетних і широко цитованих провідними виданнями аналітичних матеріалів, Gartner відзначений також деякими сумнівними прогнозами, які отримали критику інших аналітиків ринку. Зокрема:

  • відповідно до одного з прогнозів аналітика Gartner, до 1993 року очікувалося виведення з експлуатації останнього мейнфрейма (станом на 2013 рік мейнфрейми не тільки експлуатуються, але і виробляються нові машини, притому їх продажі ростуть);

  • в 2006 році Gartner визнав, що найбільш ефективною стратегією для Apple буде припинення випуску апаратного забезпечення;

  • в кінці 2006 року спрогнозовано зниження популярності блогів після 2007 року.

Прогнози компанії Gartner на 2014 рік:

  • Різноманітність мобільних пристроїв і керування ними. З появою все нових типів мобільних пристроїв, режимів роботи з ними, контекстів застосування та парадигм взаємодії підприємства більше не зможуть запобігати використання особистих пристроїв. Необхідно чітко сформульовані політики, що визначають права співробітників, при цьому потрібен баланс між гнучкістю та вимогами конфіденційності та захисту особистих даних.

  • Мобільні і традиційні програми. За прогнозом Gartner, в 2014 році, завдяки підвищенню швидкодії наявність, браузери та HTML5 почнуть широко застосовуватися в якості платформи корпоративних додатків. Розробникам в Gartner рекомендують зосередитися на розширенні можливостей для користувача інтерфейсів, зокрема більш активному застосуванні голосового і відеозв’язку. Число мобільних додатків продовжить рости, а звичайних додатків стане менше. Мобільні залишаться компактними і вузькоспеціальними, традиційні – більш універсальними.

  • Програмно-конфігуровані системи (SDx). До їх числа відноситься цілий ряд ініціатив зі схожою концепцією, включаючи OpenStack, OpenFlow, і Сайтер.ру. По мірі розвитку розрізнених реалізацій SDx і виникнення консорціумів з’являться стандарти і засоби інтеграції, які допоможуть формувати технологічні портфелі. При цьому від індивідуальних постачальників потрібно буде вимагати прихильності істинним стандартам інтероперабельності, що діє у відповідній предметній області.

  • Розумні машини. До 2020 року епоха розумних машин вступить в пору розквіту: з’являться усвідомлюють контекст, інтелектуальні персональні помічники, розумні консультанти на зразок IBM Watson, розвинені глобальні промислові системи і перші комерційні моделі автономних транспортних засобів. Ера розумних машин стане самою революційною в історії ІТ.

  • 3D-друк. Постачання принтерів тривимірних об’єктів, за прогнозом, в 2014 році зростуть на 75 %, а в 2015-му – ще майже вдвічі. Дороге обладнання для адитивного виробництва існує вже близько 20 років, але ринок 3D-принтерів ціною від 500 дол. до 50 тис. дол., що володіють не меншими здібностями, з’явився тільки недавно і стрімко зростає.

  • Всеохоплюючий Інтернет. Сьогодні до Інтернету підключені не тільки ПК і мобільні пристрої, а й маса іншого обладнання підприємств, а також споживчі товари та автомобілі. Але більшість підприємств і постачальників технологій ще не усвідомили можливості розширеного Інтернету і не готові до їх використання ні з технічної, ні з організаційної точки зору. Тим часом загальний Інтернет обіцяє «оцифровку» найважливіших товарів, послуг і активів.

  • Клієнт – хмарна архітектура. У клієнт-хмарній архітектурі клієнт – це функціонально багатий додаток, що працює на з’єднаному з Інтернетом пристрої, а сервер – набір додатків у вигляді сервісу, розміщених на еластично масштабованої платформі хмарних обчислень. Облік є керуючим центром і авторитетним джерелом даних. Роль клієнтського середовища може грати додаток, що працює у браузерах; які з’являються на все більшій кількості клієнтських пристроїв, як  мобільних, так і стаціонарних. Широкі можливості багатьох мобільних пристроїв, підвищене навантаження на мережі, висока вартість утримання мереж і потреба обмежувати витрати пропускної здатності у деяких випадках створюють стимули до часткового переносу завдань зберігання і обробки з хмарних сервісів на клієнтські пристрої. Але еволюція потреб користувачів мобільних пристроїв приведе до того, що додатки неминуче потребуватимуть все більшому обсязі серверних ресурсів.

  • Ера персональних хмар. Ера персональних хмар ознаменує перехід «влади» від пристроїв до сервісів. Специфіка пристроїв стане для організацій менш важливою, але самі пристрої все ще будуть потрібні. У користувачів буде безліч пристроїв – ПК залишиться одним з багатьох варіантів, але жодне з них не буде «головним». Цю роль тепер візьме на себе персональна хмара. Доступ до хмари і контенту, що зберігається в ньому буде керованим і захищеним, незалежно від типу пристрою.

  • ІТ-середовище у масштабі Всесвітньої павутини. За версією Gartner, парадигма Web-scale ІТ полягає у використанні сервісів, що надаються найбільшими провайдерами в ІТ- середовищах підприємств. Amazon, Google, Facebook та інші глобальні веб-компанії принципово змінюють способи доставки ІТ-сервісів. Масштабованість, що забезпечується такими провайдерами, стосується не тільки обсягу доступних ресурсів, але також швидкості їх перебудови. Якщо підприємства хочуть йти в ногу з часом, їм необхідно брати приклад з перерахованих хмарних провайдерів, копіюючи застосовувані ними архітектури, процеси та методи. При проектуванні центрів обробки даних (ЦОД) тепер потрібно шукати будь-яку можливість знизити витрати і непродуктивні втрати. Для вирішення цього завдання, крім проектування будівель з точки зору підвищення енергоефективності, також здійснюється самостійна розробка ключових апаратних компонентів – серверів, систем зберігання і мереж. Веб-орієнтовані архітектури дозволяють створювати дуже гнучкі і стійкі системи, швидше відновлюються після збоїв.

Отже, проведений розгляд сервісів компанії Gartner показує, що знання її аналітичних робіт забезпечує для нас розуміння стану і переспектив розвитку hi-tech у різноманітних сферах.

Використані першоджерела:

http://ru.wikipedia.org/wiki/Gartner#.D0.9C.D0.B0.D0.B3.D0.B8.D1.87.D0.B5.D1.81.D0.BA.D0.B8.D0.B9_.D0.BA.D0.B2.D0.B0.D0.B4.D1.80.D0.B0.D0.BD.D1.82

http://www.gartner.com/newsroom/id/2637615

http://www.gartner.com/technology/research/methodologies/research_mq.jsp

http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Quadrant

http://www.gartner.com/technology/research/methodologies/hype-cycle.jsp

http://www.osp.ru/news/articles/2013/41/13038186/

Автор публікації Москаленко Олександр, moskalenko.o.o.305@gmail.com

Записи з подібними тегами